Tillägg till ordlistan

Halva tiden av praktiken har nu gått, det går sjukt fort!
 
Det gick i alla fall bra för mig att predika i söndags, det var lite skräckblandad förtjusning. Läskigt att prata inför en hel församling men också roligt att få berätta vad man hade funderat på och förberett, men jag var ändå ganska glad när det faktiskt var över. Efteråt hade vi en soft eftermiddag med trevlig gemenskap som Annie lagt upp bilder på tidigare. Veckan i övrigt har varit bra, vi har haft väldigt mycket att göra men det är roligare så. Jag har hållt i mängder av undervisning av diverse slag, det är roligt men också jobbig och väldigt mycket förberedelser.
 
Höjdpunkten den här veckan var nog fredagens ungdomssamling. Vi hade poängjakt som gick ut på att man fick ett papper med en massa uppdrag som gav olika mycket poäng och som man skulle klara genom att filma eller knäppa kort på det man gjorde. Uppdragen var bland annat:
- Sjung en julsång i en butik
- Packa någons matkasse
- Knäpp kort på någon som är över två meter
- Håll ett hyllningstal till någon
Och många, många fler. Det blev en massa fina filmer och kort som vi visade upp senare under fikat.
 
Vi har även hittat en alienbutik i Husby där man kan köpa bl.a. grön utan sol, osynlighetssprej och åksjukepiller stora som ägg. :D
 
Jag har även några nya ord till min ordlista då stockholmare inte verkar förstå vad jag säger ibland:
- Hitta på- hittade
T.ex. Han hittade inte på numret i sin mobil
- Röck- rycka
- Lärde- behövde i dåtid om man är fler än två
- Jag uttalar tydligen diverse namn konstigt också
Det finns nog ett helt gäng till men jag kan inte komma på några just nu.
 
Det kommer nog ett gäng bilder sen också men de får Annie lägga upp för jag har inte hunnit lära mig hur man gör och har inte så många bilder heller för den delen.
 
Tack och hej!