Det där med att tagga

Hej! Nu har det gått ännu en vecka i vår lägenhet, i skolan och i församlingen. Och allt går som på räls! Idag hade vi söndagsskolegudstjänst. Det var Annies talkshow som gällde, med gäster som Petrus och Jona och temat förlåtselse. Det gick som smort. Hanna var Jona och ramlade in på scenen (utspottad av fisken som vi knåtade ihop imorse..) dyngsur och lite förskräckt. Jona hade vatten i stövlarna, och fiskar som jag fick smaka på. Och Petrus, han gick och bar på en stor tung sten, som Jesus tog från hans axlar när han bad om förlåtelse. Det var en söndag ni inte skulle ha missat, det var minst sagt spännande. Jag hade till och med ett eget husband och en egen jingel (det går fortfarande runtrunt i huvudet), dem var enastående!

På eftermiddagen kom min mamma och mina mostrar förbi också, dels för att de ville träffa mig och kanske dels för att de var nyfikna på hur mitt nya hem såg ut (och kanske på Hanna, vem vet?). Men trevligt hade vi det iallafall, med det jag bakade igår (havreflarn och kladdkakekakor) och Hannas viltskavsgryta. Tänk vad bra man kan ha det! 

Nu ska Hanna och jag avsluta dagen med lite Johan Falk! Det har varit mycket Falk ett tag nu.. Men snart tar filmerna slut, undrar vad som händer då?! Det får bli framtidens problem, nu blir det filmmys. 

Här kommer en bild från inatt då Hanna och jag taggade gudstjänst! Vi plockade fram en av mina barnböcker och Hanna hade högläsning. Det var fint. Så kan det gå i ett studenthem minsann!