Det närmar sig hemresa

Hej. Det är lördag. Imorgon är det fjärde advent och Hanna och jag byter ut Stockholm mot Enköping och Tärnsjö. Idag är en seg dag. Hanna är sjuk och har somnat i soffan. Jag har mjukstartat dagen med serier och frukost i sängen. Och julkalendern såklart, varje morgon när jag äter frukost! Är aldrig så duktig på att äta frukost som i december. Jag hade en idé om att vi kan bjuda över några vänner på pepparkaka, julmust och sällskapsspel, ska fråga om Hanna orkar. Sen vet man ju inte om några har tid med oss heller, men det är en senare fråga. 

Just nu längtar vi båda hem, jag längtar hem till mamma, till min 1,40-säng som känns som himmelriket jämfört med min lilla 90 här.. Jag längat efter en diskmaskin, mammas saffranlängder, farmor och farfar, att ha ett bord att bygga pussel på och vännerna hemma. Men framförallt mamma. Jag kan inte tala för Hanna... Men jag vet att hon längtar ihjäl sig efter att få gosa med Timmy - och jag förstår henne. Han är ju så otroligt söt! Men en dag och natt är det kvar innan vi får krama på dem därhemma. Än så länge är vi kvar och det är ju också rätt toppen! Bortsätt från att allt jag har att göra är att packa... Inte min toppensyssla. Men vad ska man göra? 

Kvällen igår var toppen, det var julavslutning med ungdomarna. Nu är det en månad kvar till nästa gång, lite tomt. Men det är väl nyttigt att få sakna varandra också. Nej, nu ska jag packa tror jag, så att jag blir av med eländet. Hejsvejs!