Sista rycket

Hejhopp! Vi har bara två skoldagar kvar innan jullov, vilket känns väldigt skönt. Det ska bli så mysigt att få komma hem till mamma och inte göra någonting annat än att bygga pussel, se på filmer man velat se länge och softa. Sen ska jag sy en massa soffkudar och en gardin också, till ungdomsrummet i Rinkeby, men det är en annan femma. 

Vi har lämnat in slutuppsatsen i ledarskapskursen vi läser, och på torsdag ska vi redovisa dem på ett kreativt sätt. Tänk vad svårt det kan vara att vara kreativ och rolig på beställning.. Menmen, det går nog vägen trots allt. Det ska dock bli kul att höra alla andras redovisningar! Vi skulle välja de fem viktigaste värderingarna eller egenskaperna hs en ledare och argumentera för varför vi valt dem, hur kurslitteraturen och Bibeln stärker dem och hur det påverrkar vårt sätt att leda. Galet intressant och kul! Men lite klurigt också, det finns så mycket man vill få med och vi hade en ordtak på 2500 ord, då får man inte med allt som är bra. Klurigt! 

idag ska det tvättas och jag ska baka inför på ungdomskvällen på fredag, det är julavslutning och jag satsar! Det kommer att bli otroligt kul! Nu ska jag kila och se om Hanna har vaknat så att jag kan hämta hennes tvätt, ha det bra!