Till mitt försvar...

Jag måste ju få försvara mig lite!
Vi hade verkligen inte flippat i onsdags och tråkigt hade vi sannerligen inte! Sen kan det ju hända att Annie inte lika mycket uppskattade alla historier om på vilka olika sätt man kan bryta benen i kroppen på men då är ju det upp till henne kan ju jag tycka :) Jag kommer i alla fall vara proffs på latinska namn på saker och diverse medicinska termer när jag är klar med praktiken, eller ja proffs och proffs men jag kommer ju kunna mer än Annie i alla fall eftersom hon inte lyssnar. Vi har i vilket fall fått henne att börja tycka det är lite roligt efter att Julia förklarat hur man sätter nålar och lovat att vi ska få träna på att sätta nålar på Anton sen! Vi får väl se hur det går.
 
Vi har haft en väldigt trevlig vecka sedan sist vi bloggade. I fredags var det ungdomsgrupps mästerskap och efter det hade jag och Annie undervisning om bibeln. I lördags softade jag och Annie åkte till tekniska museet med sin far och sin bror. När hon kom tillbaka käkade vi hemma gjorde pizza och till efterrätt fick vi baklava med vaniljglass. Riktigt gott! 
Efter detta åkte vi till Antons föräldrar och kollade på melodifestivalen och åt en massa goda grejer. Jag var väl inte direkt så aktivt tittande utan tyckte mest att det var trevligt att umgås. Jag vet inte ens hur vinnarbidraget gick.
 
I övrigt så har de denna vecka hängt upp sig mycket på hur jag pratar och att jag pratar fel, så här kommer nu en ordlista som man kan använda om man inte förstår vad jag säger: :)
  • Bröve- bredvid
  • Klöpp- klippa
  • Tröck- trycka
  • Tröckigt- tråkigt
  • Jag lag den där- jag la den där
  • Tunn, tynnre, tynst- tunn, tunnare, tunnast
  • Ni fick ett äpple ivar- ni fick ett äpple var
  • Gina- gena
  • Lär- behöver (både nutid och framtid)
  • Lära- behövde (lär i dåtid)
Ja det var väl några av de ord som jag använder i fall någon inte förstår vad det betyder.
 
Nu är vi i alla fall tillbaka på Götabro igen för att ha en ledarvecka, vi ska vara här till på fredag och få undervisning och ha mentorssamtal m.m. Det ska bli trevligt att få träffa alla igen men det känns som man missar en vecka av praktiken och det känns sådär, men, men, så kan det va.
 
Det var nog allt för nu!
#1 / / johannakarlsson:

Det där var väl helt rätt, av någon anledning så brukar folk gnälla när jag pratar också... Dom har nog inte förstått att vi har rätt och dom fel ;)

Ha en härlig dag
// Jojjo