Vi är i fixartaget!

Idag är en pysseldag. Jag var hos Anton och Julia igår och de prata en massa om hur sugna de var på mina chokladkakor med salt karamel inuti. Så jag tänkte att jag skulle överraska dem idag! När Hanna och jag har tvättat klart åker vi och hämtar upp dem för att sedan fara vidare till Rinkeby. Vi är mitt inne i en renovering av ungdomsrummet där. Vi har byggt en platsbyggd soffa och jag syr för blotta livet, det ska till 40 kuddfodral, fem (?) madrassfodral och en megagardin... Men fint kommer det att bli! Idag ska vi dit och riva lite, och jag ska sy som vanligt. Julia, som är gravid och inte riktigt i rivar-tagen får vara med mig! Hon är minsann en hejare på att sy hon med!

Känslan just nu alltså... Jag har ju bakat, så det luktar ljuvligt i hela huset... Och jag har diskat och torkat allt. Oslagbar känsla när allt som finns som spår är godsakerna! Nu mår man.. I vilket fall tänkte jag, när blodsockret börjar sjunka, överraska med mina kakor. Det blir toppen! Förutsatt att de inte läser detta nu... Men det får vi hoppas att dem inte gör. Nu ska jag läsa lite i kurslitteraturen innan det ska hängas tvätt. Ha det gött! 

Såhär ser soffan ut just nu! Det kommer att bli toppenfint!